مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند از برداشت انگور یاقوتی از سطح ۴۰۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان هیرمند آغاز شد.

برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های شهرستان هیرمند / انگور یاقوتی از ظرفیت‌های مهم و اقتصادی منطقه سیستانرستمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   انگور یاقوتی از ظرفیت‌های مهم و اقتصادی منطقه سیستان بخصوص شهرستان هیرمند است و با تحمل شرایط آب و هوایی و خشکسالی‌های پی در پی توانسته سازگاری خوبی را نشان دهد.

وی افزود: این محصول زود بازده و کم آبخواه بسیار مورد توجه کشاورزان و باغداران منطقه است بطوری که چهارصد هکتاراز باغات این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی هیرمند بیان داشت: در سال گذشته به دلیل اینکه آوردی از رودخانه نداشتیم و همچنین به دلیل افزایش EC آب چاهک‌ها بسیاری از باغات انگور خسارات دیده و با کاهش تولید مواجه شدند.

وی گفت:، اما امسال به لطف خداوند و با جاری شدن آب در منطقه این باغات جان تازه‌ای به خود گرفتند و پیش بینی می‌شود دو هزار و پانصد تن انگور یاقوتی از تاکستان‌های سطح شهرستان هیرمند برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رستمی بیان کرد: انگور یاقوتی زودرس‌ترین رقم انگور در سراسر کشور است و برداشت میوه نوبر و اولین محصول آن به این منطقه اختصاص دارد و کار برداشت این محصول از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

برداشت انگور در شهرستان  هیرمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.